ساخت هولوگرام امنیتی چگونگی ساخت هولوگرام امنیتی by hologram iranian

برچسب های هولوگرام واقعی، لیبل های اپتیکی هستند که با تکنولوژی لیزر و با استفاده از تجهیزات و تکنیک های پیشرفته تولید می شوند. زمانی که به برچسب هولوگرام سه بعدی در زیر نور نگاه می کنیم تصاویری رنگی دیده می شود که با تغییر زاویه دید، طیفی از رنگ های مختلف قابل مشاهده خواهند بود. یکی از خصوصیات جالب این لیبل نمایش تصاویر سه بعدی می باشد که غیر قابل کپی برداری بوده و با روش های دیگر قابل تولید نیستند. از این نوع برچسب های امنیتی برای محافظت از محصولات و اسناد و یا آیتم های دیگر ( تیکت های رخداد، آیتم های پست شده و …..) استفاده می شود. از هولوگرام های دو بعدی بطور وسیعی روی کارتهای اعتباری و گواهینامه های رانندگی می توان استفاده کرد.

  • مردم ترجیح می دهند محصولات معتبر بخرند، بنابراین آن برچسب ها را انتخاب می کنند.
  • هولوگرام‌ها در دو دسته کلی تصاویر ثابت و تصاویر تکرار شونده، قرار‌ می‌گیرند و چاپ‌ می‌شوند.
  • چاپ فلکسو یک چاپ برجسته و مستقیم محسوب‌ می‌شود و چون از کلیشه پلاستیکی استفاده‌ می‌شود، ماندگاری و دوام بالایی دارد.
  • • این موارد به همراه هزینه بالای جعل عملا دلیل اقتصادی برای افراد کپی بردار ندارد و این سبب می شود تا حتی این افراد از خیر جعل هولوگرام های ساده نیز بگذرند.
  • در چنین طراحی‎هایی شاهد نقش بستن یک تصویر یا لوگوی ثابت بر روی تمامی هولوگرام‎ها هستیم.

اما این دو شعاع نور با هم تداخل و برهم کنش خواهند داشت و بر اساس قوانین فیزیک نور ، این تداخل ها باعث ایجاد الگویی در محیط ثبت خواهند شد که می توان از روی آن عکس سوژه مورد نظر را برای دیدن بازسازی کرد. در واقع ویژگی های منحصر به فردی که در لیبل های سه بعدی وجود دارد، باعث شده تا تولید هولوگرام روز به روز افزایش پیدا کند. این برچسب های چند بعدی یکی از بهترین محصولات امنیتی برای محصولات بوده که هیچ روش دیگری تا به امروز نتوانسته جایگزین آن ها شود.

چاپ هولوگرام دو بعدی از نظر هزینه و زمان تحویل مناسب تر از هولوگرام اختصاصی هست. هولوگرام (برچسب امنیتی) امروزه به عنوان مهم‌‌‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای تامین امنیت اسناد و اوراق بهادار و با ارزش شناخته‌ می‌شود. با چاپ هولوگرام بر روی چک، بلیط‌ها و اسناد رسمی امنیت آن‌ها را‌ می‌توان تضمین کرد و از جعل آن‌ها جلوگیری نمود.

لیبل هولوگرام اورجینال کد 04

از آنجایی که این نوع دارای طراحی آماده وپیش فرض هستند و ابعاد عرضه آن ها مشخص است، بدیهی است که زمان و هزینه تولید، کاملا متفاوت و ارزان تر از طرح های اختصاصی است. می توان روی این برچسب های هولوگرامی، پس از تولید، اطلاعاتی از قبیل شماره سریال یا لوگو چاپ کرد که البته این اطلاعات خاصیت امنیتی و ماهیت هولوگرامی ندارد. از آنجایی که رسالت اصلی لیبل هولوگرام، ایجاد امنیت و دادن اصالت به کالا و یا اسناد است طراحی آن بایستی نزد شرکت‌های چاپ معتبر انجام گیرد. در همین زمینه مجموعه شبکه چاپ با برخورداری از کادری مجرب و استفاده از دستگاه‌های به روز توانسته نیاز و خواسته کاربران خود را به بهترین شکل ممکن مرتفع سازد. چاپ در این شرکت به صورت آنلاین، افست با سرعت بالا و اختصاصی است. قیمت مناسب رقابتی و خدمات بدون واسطه عاملی شده تا طراحی این لیبل از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه باشد.

هولوگرام

حالا می خواهیم این پدیده را به گونه ای ملموس تر برایتان بیان کنیم. طبیعتا وقتی این سنگ ریزه ها با سطح آب برخورد می کنند، به مراتب بر اثر این برخورد، امواجی نیز به وجود می آیند. حالا طی تداخل این دو موج با یکدیگر، وقتی یک موج بیشینه یعنی قله ی موج، با یک موج بیشینه تری برخورد کند، یک برخورد سازنده شکل میگیرد و طبیعتا نتیجه ی نهایی، یک موج بزرگ و بلند خواهد بود. مشتری مداری، کیفیت، روابط حرفه ‎ای و تمایز محصولات مشتریان، از ارکان اصلی چاپ آپادانا است. آپاچاپ با نام قدیمی آپادانا  با سه دهه فعالیت آمادگی ارائه خدمات و عقد قرارداد با ارگان ها ، سازمان ها ، کارخانه ها و مراکز دیگر می باشد. از امولسیون‌های عکاسی هالید نقره برای محیط ضبط استفاده می‌شد، اگرچه وضوح این اشیاء در آن زمان کامل نبود.

کاربرد انواع هولوگرام

هنگامی که از طریق لیزر روشن می‌شود، هولوگرام‌ها قادر به تشکیل یک کلون سه بعدی دقیق از جسم و تکرار ویژگی‌های آن هستند. برای ایجاد هولوگرام برای HoloLens، سازندگان محتوا از نرم افزار HoloStudio استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند مدل‌ها را از سرویس‌های دیگر وارد کرده یا خودشان با کمک برنامه، اشیاء سه بعدی ایجاد کنند. به طور خلاصه، می‌توانید از HoloLens برای ایجاد اشیاء مجازی پیچیده استفاده کنید. به نوبه خود، این اشیاء با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی بر روی تصاویر دنیای اطراف چیده می‌شوند.

در این هولوگرام ها می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود. در این هولوگرام، با تغییر زاویه ی دید نور، صحنه های کاملا متفاوت مشاهده می گردد که پتانسیل های بسیاری برای حافظه های کامپیوتری عظیم دارند. در این نوع برای ایجاد امنیت بیشتر و همچنین مدیریت و کنترل اجناس و مدارک، شماره سریال هایی بر روی برچسب هولوگرام به کار گرفته می شوند. به همین ترتیب، اصول عجیب و غریب مکانیک کوانتومی – مانند در هم‌تنیدگی – واقعا قادر نیستند زندگی روزمره ما را تغییر دهند – درحالیکه ما با درک صحیح آن‌ها می‌توانیم باعث پیشرفت علم و تکنولوژی شویم. درحقیقت، ما قادر نیستیم اتم‌ها را ببینیم و رخدادهای میان آن‌ها را مورد مطالعه قرار دهیم. اما آن‌ها قادر هستند نکات غیرمنتظره‌ای در مورد ماهیت بنیادی عالم به ما بگویند.

بعد نگار ایرانیان ارایه دهنده انواع خدمات طراحی، تولید و چاپ انواع برچسب هولوگرام با ضریب امنیت های مختلف است. علم هولوگرافی در قالب برچسب های امنیتی برای تولید کنندگان این امکان را فراهم می نماید که کالاهای خود را با برچسب های ضد تقلب و ضد جعل امن ساخته و کاربران از خرید کالای اصلی رضایت کامل را داشته باشند. یکی از پرکاربرد تربن انواع هولوگرام، کارت پی وی سی می باشد که بیشتر بر روی کارت های شناسایی استفاده می شود. این هولوگرام ها شفاف هستند، جنبه ی امنیتی و محافظتی دارد، باعث افزایش طول عمر کارت می شود و از جعل کردن کارت ها جلوگیری می کند. به دو صورت می توان این هولوگرام را بر روی کارت های شناسایی نصب کرد یکی به صورت هات استمپ و یا چسباندن به شیوه ی معمولی.

البته برای نشان دادن تصویر هولوگرام نیازی به این تکنولوژی های پیچیده نیست . یکی از پروژه های ساختنی به شما روش نشان دادن عکس های هولوگرام با تلفن همراه را آموزش می دهد. پایه برچسب هولوگرام ترکیبی در دو نوع سه بعدی و فلت ( ساده ) موجود می‌باشد که روی آن لوگو یا اسم شرکت و یا محصول شما بصورت دو بعدی طیف رنگین کمان چاپ می‌شود که این نوع لیبل هولوگرام ها در تعداد پایین چاپ می‌شود .

هولوگرام 3 بعدی یکی از هولوگرام های با امینت بالا در طراحی و اجرای آن می باشد. این مدل هولوگرام بیشترین طیف جابجایی رنگ و طرح را در انواع تولید هولوگرام دارد. هولوگرام سه بعدی در ابعاد مختلف و طرحهای گوناگون قابل اجرا می باشد. هولوگرام های امنیتی در سازمان ها و اماکن حساس بسیار کاربرد دارند، جعل هولوگرام نیازمند دستگاه های بسیار پیشرفته و صرف مبالغ هنگفت است که این امر را تقریبا غیرممکن می‌کنند.

از دیگر کاربردهای برجسته هولوگرام می توان به بازی و سرگرمی اشاره نمود. این تکنولوژی می تواند سبب جذاب تر شدن بازی ها، فیلم ها و … شود که می توان از آن برای ایجاد سرگرمی های متنوع استفاده نمود. این تکنولوژی می تواند به کمک بازی های چند نفره در کنار نمایشگر های هوشمند، عملکرد جذابی داشته باشد.

یکی از بارزترین کاربردهای این فناوری در سال‌های اخیر استفاده از آن در کنسرت‌ها بوده است. ستارگان گذشته می‌توانند دوباره زنده شوند و بار دیگر با اجرای هنرمندان مدرن روی صحنه بروند. اگر می‌خواهید ببینید که چطور از هولوگرام برای بهبود امنیت استفاده می‌شود، کیف پول خود را باز کنید. اسکناس، کارت شناسایی و کارت‌های اعتباری، همه و همه از تکنولوژی هولوگرام بهره مند هستند. و این نمونه‌ها در سال‌های اخیر هولوگرام امنیتی را تصویب کرده اند.

کاربرد لیبل هولوگرام

این نوع هولوگرام ها همانند سایر هولوگرام ها، می تواند روی فویل های رنگی و زیر لایه های متفاوت تولید و عرضه شوند. بسته بندی و امنیت دو جنبه کلیدی در طراحی و توزیع هر محصولی است. برندها، به ویژه در صنعت داروسازی و مراقبت های بهداشتی، منابع زیادی را صرف تحقیق و توسعه محصول خود می کنند که تجربه ای غنی و خواص درمانی را برای مشتریان خود فراهم می کند.

برای مثال در یک هولوگرام کوچک یک اتاق بزرگ با افرادی در آن به گونه ای دیده میشوند که گویی هولوگرام یک پنجره بوده است. از مشهور ترین هولوگرام های موجود در بازار برای تولید انبوه است مانند برچسب های موجود در کارت های ویزیت و یا تصویر عقاب بر روی کارت های ویزا است. در واقع فیلم متحرکی است که در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار می گیرد. این تکنیک ما را قادر می سازد تا از انسان ها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع هولوگرام قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره است.

همچنین در پایان شب، بیش از 300 لیزر یک هولوگرام حجمی برای سر دی جی تشکیل دادند. از آن به بعد، برنامه‌های این دی جی همیشه با استفاده از هولوگرام برای ایجاد فضایی منحصر به فرد همراه بود. سال‌ها به نظر می‌رسید که هولوگرام ها برای همیشه به قسمتی از داستان‌های علمی تخیلی محدود خواهند شد. با این حال، اخیراً به لطف پیشرفت فناوری نوری، همه چیز تغییر کرده است. هولوگرام ها در رنگ های متفاوتی مانند قرمز، سبز آبی، مسی، طلایی، نقره ای و…تولید می شوندو.ویژگی غیرقابل نفوذبودن به رنگ های مختلف هولوگرام افزوده می شود.

در عکاسی، نقطه به نقطه یک عکس سیاه و سفید توسط شدت اشعه نور ساخته می‌شود که هر نقطه روی عکس بسته به شدت موج نور، تنها یک یا چند چیز را ضبط و آشکار می‌سازد. اما باید توجه داشت نوری که یک منظره واقعی را می‌سازد فقط توسط دامنه و طول موج نور تعیین نمی‌شود بلکه فاز نقش عمده‌ای را نیز ایفا می‌کند. در عکاسی، فاز نوری از منظره اصلی منحرف می‌شود بنابراین در عکاسی، تصاویر سه بعدی نخواهیم داشت. اما در هولوگرافی علاوه بر شدت نور (دامنه و طول موج )، فاز نیز روی صفحه حساس به نور ثبت می‌شود.

هولوگرام

اگر بسته بندی بسته نشده باشد یا برچسب ساخت هولوگرام به هر نحوی آسیب دیده باشد، احتمال تقلب در محصول بیشتر است، تا زمانی که مشتریان پیگیری کنند و سهم خود را انجام دهند، که به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد. برچسب های هولوگرام سفارشی جلوه ای براق به بسته بندی محصول می دهند. حتی می توانید یک سری برچسب هولوگرام تبلیغاتی را برای ارزش تولید و برند خود در نظر بگیرید.

هولوگرام

شایان به ذکر است هولوگرام ها از دولایه (پس زمینه و پیش زمینه) یا سه لایه (پس زمینه ، زمینه میانی و پیش زمینه) تشکیل شده اند که باعث می شود عمق در تصویر دیده شود. “چاپ هولوگرام” نوعی چاپ است که از طریق لیزر ایجاد می‌شود و علاوه بر زیبایی بصری که به کارت‌ها می‌دهد باعث افزایش امنیت آن ها و پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی می‌شود. معمولا هولوگرام یک برچسب نقره ای با ظاهری رنگین کمانی است که به صورت سه بعدی مشاهده می‌شود که از اطلاعات چاپ شده روی کارت محافظت می‌کند و امکان هر گونه خدشه و دستکاری کارت را غیر عملی می‌سازد.

در این صورت، برخی از سطوح دو بعدی دور دارای تمام داده‌های مورد نیاز برای توصیف کامل جهان ما هستند – و تقریبا مانند یک هولوگرام، این داده‌ها به صورت سه‌بعدی مشاهده می‌شوند. این حالت را می‌توان به شخصیت‌های روی یک صفحه تلویزیون تشبیه کرد. ما آن‌ها را روی یک سطح صاف می‌بینیم اما به نظر می‌رسد که دارای عمق هستند. برای تولید این هولوگرام ها نیاز به زمان بیشتری وجود دارد و فرد می تواند سفارش خود را در چاپخانه ثبت نماید.

در نظر داشته باشید که فرآیند تولید هولوگرام نسبت به دیگر موارد چاپی کمی متفاوت است. انواع هولوگرام با توجه به نیاز مشتری و همچنین دیگر ملاک ها و معیار ها طراحی و تولید می شود. هولوگرام‌ها در دو دسته کلی تصاویر ثابت و تصاویر تکرار شونده، قرار‌ می‌گیرند و چاپ‌ می‌شوند. بعد از اینکه انتخاب کردید تا کدام سبک از هولوگرام را‌ می‌خواهید،‌ می‌توانید از بین هولوگرام دوبعدی و سه بعدی برای چاپ بر روی محصول خود استفاده کنید. در ادامه به معرفی کامل‌‌تر هر کدام از این انواع چاپ هولوگرام دو بعدی و سه بعدی‌ می‌پردازیم.

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

سایت تعبیر خواب معتبر
تعبیر خواب پول سکه ای قدیمی
تعبیر خواب دیدن برف چیست
تعبیر خواب دیدن برف چیست
چالش های پیش روی علاقه مندان به شرط بندی در معتبرترین سایت های شرط بندی
The World of Money Exchange: Understanding the Basics
تماس با ما
محتوای این سایت از منابع مختلف اینترنتی جمع‌آوری و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پردازش می‌شود، اما ما از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.